Forum www.awaryjni126p.fora.pl
Forum miłośników oraz posiadaczy Fiata 126p
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fiat 126p BIS-dane techniczne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.awaryjni126p.fora.pl Strona Główna -> Fiat 126p - BIS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mario 126p
Pomocnik



Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milicz

PostWysłany: Sob 12:39, 21 Lut 2015    Temat postu: Fiat 126p BIS-dane techniczne

Dane te, zaczerpnięte zostały z książki pt. "Polski Fiat 126Bis Naprawa zespołów" autorstwa inż. A. Hajnosa i mgr inż. R. Podolaka.

Na stronie tej zamieszczone są wszystkie charakterystyczne dane zespołów silnika Bisa.

Silnik Układ napędowy Podwozie Instalacja elektryczna Masy Osiągi samochodu

SilnikNastępny
Typ silnika czterosuwowy, o zapłonie iskrowym, umieszczony z tyłu, dwucylindrowy w układzie poziomym
Rozrząd górnozaworowy, popychaczowy, z wałkiem rozrządu w kadłubie silnika
Napęd wałka rozrządu łańcuchem
Układ chłodzenia zamknięty, ciśnieniowy, o wymuszonym obiegu, z pompą odśrodkową, zbiornikiem wyrównawczym i termostatem sterującym obiegiem cieczy, dodatkowe obniżenie temperatury cieczy poprzez elektrowentylator sterowany dwuzakresowym wyłącznikiem termicznym, napęd pompy cieczy chodzącej za pomocą wałka pompy oleju (pośrednio) poprzez wałek rozrządu
Pompa paliwa przeponowa o napędzie mechanicznym, ciśnienie tłoczenia przy 2000 obr/min krzywki wałka rozrządu 0,015...0,02 MPa, wydatek pompy 45l/h
Gaźnik dwuprzelewowy, opadowy, dolnossący WEBER 30 DGF 3/150 lub FOS 30 S2HR albo JIKOV 30 SPDR
Filtr powietrza suchy z wkładem papierowym
Smarowanie obieg wymuszony poprzez pompę z kołami zębatymi krzywkowymi o uzębieniu wewnętrznym, ciśnienie oleju 0,4...0,45 MPa w temperaturze oleju 100 +/- 2° C
Filtr oleju odśrodkowy o całkowitym przepływie, z zaworem regulacyjnym ciśnienia oleju

Układ napędowyNastępny
Sprzęgło mechaniczne, jednotarczowe, suche ze sprężyną talerzową
Skok jałowy pedału sprzęga 25...32 mm
Skrzynka biegów mechaniczna, czterostopniowa, z synchronizacją biegów II, III i IV, sterowana dzwignią umieszczoną w podłodze
Przełożenia skrzynki biegów:

I bieg - 3,250
II bieg - 2,067
III bieg - 1,300
IV bieg - 0,872
R - 4,024

Przekładnia główna stożkowa, o uzębieniu śrubowym z mechanizmem różnicowym, zblokowana ze skrzynka biegów
Przełożenie przekładni głównej

I bieg - 14,083
II bieg - 8,957
III bieg - 5,633
IV bieg - 3,779
R - 17,437

Regulacja obciążenia wstępnego łożysk za pomocą nakrętek
Moment obrotowy łożysk 127...147 N . cm
Luz między kołem zębatym wałka napędowego a kołem talerzowym 0,08...0,13 mm
Regulacja luzu międzyzębnego pomiędzy uzębieniem wałka napędowego i koła talerzowego za pomocą podkładek o grubościach: 0,10; 0,15; 0,30; 0,80 mm
Regulacja luzu kół zębatych koronowych i kół obiegowych za pomocą podkładek o grubościach: 0,7; 0,8; 0,9; 1,0; 1,1; 1,2; 1,3 mm

PodwozieNastępny
Zawieszenie kół przednich niezależne, z resorem półeliptycznym poprzecznym, mocowanym do nadwozia dwupunktowo, spełniającym funkcję stabilizatora przy asymetrycznych wstrząsach kół, ucho resoru mocowane do kolumny zwrotnicy za pomocą tulejek metalowo-gumowych, wahacze poprzeczne, amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania
Zawieszenie kół tylnych niezależne, wahacze trójkątne ze sprężynami śrubowymi, amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania
Koła tarczowe, tłoczone z blachy, z obręczami 4,00B x 13H2
Ogumienie bezdętkowe, promieniowe, niskoprofilowe, o oznaczeniu 135/70-SR 13 - Tubeless
Ciśnienie w ogumieniu

przód - 0,17 MPa
tył - 0,25 MPa

Kąty ustawienia kół

kąt pochylenia koła przedniego - 0° 48' +/- 30'
kąt pochylenia koła tylnego - 0° 50 +/- 30'

Zbieżność kół

przednich - -2,5 +/- 2 mm
tylnych - 6,6 +/- 2 mm

Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 6°
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 9° +/- 1°
Przekładnia kierownicza typu zębatkowego, z listwą zębatą i zębnikiem
Kolumna kierownicy bezpieczna, z dwoma przegubami krzyżakowymi
Hamulec roboczy hydrauliczny, bębnowy, działający na cztery koła, o oddzielnych niezależnych obwodach kół przednich i tylnych
Hamulec awaryjny mechaniczny, działający na koła tylne, sterowany dzwignią ręczną

Instalacja elektrycznaNastępny
Napięcie 12 V
Pojemność akumulatora 34 Ah
Alternator A115-43 lub AA 125 R-14V-45A
Rozrusznik ZEM R76a-0,6/12
Aparat zapłonowy Zelmot 3459 lub Magneti-Marelli

MasyNastępny
Masa własna samochodu (z paliwem, cieczą chłodzącą, olejem i normalnym wyposażeniem) 645 kg
Dopuszczalne obciążenie użytkowe 345 kg (4 osoby + 65 kg bagażu)
Dopuszczalne obciążenie bagażników:

przedniego - 25 kg
tylnego - 40 kg
dodatkowego zamocowanego na dachu - 30 kg

Dopuszczalne naciski:

na oś przednią - 4,00 kN
na oś tylną - 6,30 kN


Osiągi samochodu
Prędkości maksymalne z obciążeniem (2 osoby + 20 kg) na poszczególnych biegach:

I bieg - 34 km/h
II bieg - 53 km/h
III bieg - 84,5 km/h
IV bieg - 110 km/h
R - 27 km/h

Zdolność pokonywania wzniesień (z pełnym obciążeniem) na drodze o dobrej nawierzchni na poszczególnych biegach:

I bieg - 24%
II bieg - 14%
III bieg - 8%
IV bieg - 4,6%
R - 26,3%


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.awaryjni126p.fora.pl Strona Główna -> Fiat 126p - BIS Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin